| | Algemeen | | | Presentatie | | | Website | | | Bedrijfsplan | | | Freelance | | |
COAM Advies
Regentesselaan 21
7316 AB Apeldoorn
Ondernemingsplan
Een ondernemingsplan is een plan dat geschreven wordt vlak voordat u uw bedrijf start. In het ondernemingsplan staan persoonlijke eigenschappen in van de ondernemer, een analyse van de markt en een financiële analyse. Voordat u naar de bank gaat moet u een ondernemingsplan schrijven. Banken vragen meestal om een ondernemingplan voordat ze krediet geven aan een starter. COAM kan voor u een ondernemingsplan opstellen of u helpen bij het schrijven van dit plan.
Haalbaarheidsanalyse
Als u een nieuw product op de markt wilt zetten, dan kan COAM voor u objectief onderzoeken of dit wel haalbaar is. Is de productie uitvoerbaar? Is de prijs concurrerend en is er markt voor uw product.
Marketingplan
In een marketingplan wordt een marketingbeleid omschreven. Als u een product heeft, maar nog niet precies weet hoe u het op de markt wilt zetten, dan kunt u het beste een marketingplan schrijven of laten schrijven. In een marketingplan is ondermeer een uitgebreide analyse van uw product, de markt en de doelgroep van uw product opgenomen. Vaak zal het een strategisch marketingplan worden. In een strategisch marketingplan wordt ook de meest geschikte marketingstrategie aanbevolen. COAM kan voor u een dergelijk marketingplan maken.
Strategie voor e-commerce
Het internet wordt steeds belangrijker bij verkoop. Internet dient niet meer alleen om uw producten te promoten, maar ook om ze te verkopen. COAM kan voor u een strategie bedenken die ertoe leidt dat u optimaal kunt profiteren van de kansen die het internet biedt. Hierdoor weet u zeker dat u de kansen die het internet biedt optimaal benut.
Marktonderzoek
Om goed in te spelen op de continue veranderingen van de omgeving heeft u informatie nodig. Een marktonderzoek kan u die informatie geven. Er kan onderzocht worden hoe tevreden uw klanten zijn, waar nieuwe klanten gevonden worden of waarom klanten bij u weggaan. Een andere optie is een medewerkers tevredenheid onderzoek. Hierin wordt nagegaan hoe tevreden uw medewerkers zijn. Er kunnen twee soorten onderzoek worden uitgevoerd te weten: kwantitatief marktonderzoek en kwalitatief marktonderzoek. Kwantitatief onderzoek is onderzoek met een meetbare uitslag. Bijvoorbeeld dat 70% van uw klanten tevreden is. Deze uitslag kan verder onderzocht worden met kwalitatief onderzoek. Hieruit kan bijvoorbeeld komen dat de telefoniste erg klantvriendelijk is omdat alle mensen die door haar zijn behandeld tevreden zijn.
Concurrentie analyse
In een concurrentie analyse worden uw concurrenten geanalyseerd. Er word bekeken wie uw concurrenten zijn, wat de sterke punten van de concurrenten zijn en in hoeverre ze in uw markt opereren. Door een concurrentie analyse weet u hoe u beter kunt worden als uw concurrentie.
Communicatieplan
In een communicatieplan wordt aangegeven welke media u het beste kunt inzetten om uw product bekend te maken bij uw doelgroep. Moet u de landelijke televisie inschakelen of voldoet een advertentie in de plaatselijke krant? Natuurlijk mag internet ook niet uit het oog verloren worden.
Direct marketing plan
In een direct marketing plan wordt een strategie besproken voor een direct marketing campagne. Direct marketing is het direct en persoonlijk benaderen van de klant. Een goed voorbeeld van een direct marketing instrument is de AH bonuskaart. Doordat Albert Heijn weet dat de klant van chocola houdt, kan de supermarkt een speciale chocoladeaanbieding naar deze klant sturen. Ook voor u zijn er mogelijkheden in direct marketing.
Analyse marketingbeleid
Wellicht heeft u al een marketingplan opgesteld en wilt u dat iemand er kritisch naar kijkt. Dit is uiteraard mogelijk. Bij een analyse van uw marketingbeleid zal uw beleid onder de loep worden genomen. De sterke punten van het beleid zullen behandeld worden, maar ook punten die u beter kunt veranderen.